17. 9. 2012

Gemma Burgess - A Girl Like You



Kniha vyšla 6. 1. 2011
Počet stran: 352
Štítky: chic-lit, contemporary romance

Oficiální stránky autorky

Moje hodnocení 5/5
Gemma Burgess stvořila příběh, který dýchá reálností a svěžím humorem. Necelých 400 stránek je naplněno vtipnými situacemi, bezstarostnými momenty ale i problémy, se kterými se každý denně potýkáme. A Girl Like You není přehlcená akcemi ani nervydrásajícím dramatem, ale povedenou a jednou z nejlepších chic-lit, kterou jsem kdy četla. Nenudí, humor není nucený ani trapný a pro ty co hledají něco víc než jen pusu na čelo a  trochu ostřejší jazyk hlavních postav perfektní. Jedinou výtku, kterou bych měla je ta, že po tom všem, co se ke konci událo mi konec přišel uspěchaný. Bylo mi líto, když autorka tu romanci na konci odbyla a nevěnovala se jí více.


Abigail, která žije v Londýně je úspěšnou mladou ženou, kterou její práce nudí k smrti, mladší sestra se jí bude vdávat a ona se zrovna rozešla s přítelem s nímž byla odjakživa. Není divu, že se cítí lehce nejistá a není si moc jistá, jak si vlastně tu nabytou svobodu pořádně užít. Předešlé schůzky byly jedna horší než druhá a Abby se zdá, že se v tom randění nikdy nenaučí chodit. Naštěstí se nad ní slituje její spolubydlící Robert, jehož skalp žen je delší než nákupní seznam, a  sdělí jí rady, které zaručují úspěch. Pro ně ho alespoň fungují vždy, a tak se Abby rozhodne podle jeho tipů řídit. Ze začátku to nejde zcela hladce, protože každá schůzka končí větším trapasem než ta minulá, ale postupem času se z milé, lehce plaché a zmatkářské Abby stane nová žena, která je připravená si jít za tím, co chce. S pomocí nejlepších přátel Henryho a Plum, tak nebojácně obráží londýnské bary a hledá toho pravého. Mezitím se mezi ní a Robertem vytvořilo silné přátelství a náklonost, kterou všichni kolem nich vidí jako něco více, ale Abigail si nemyslí, že Robert je ten správný muž pro ní a on sám se k dlouhodobému vztahu nemá. 

Abby a Robert. Moje oblíbená dvojice, jejich přátelství jsem jim opravdu záviděla. Autorce se velmi povedlo vykreslit jejich vztah a vzájemnou sympatii. Robert, trochu tajemný muž, který vaří, umí namíchat Bloody Mary a rozpozná každou Abbyinu grimasu. Ze začátku působí jako, že ho nikdo a nic nerozhodí, ale s každou další stránkou je na něm vidět, jak moc mu na Abigail záleží. Woho, mohla bych tu o něm básnit celý den, ale co jsem na Robertovi opravdu milovala bylo to, že tu pro Abigail byl v jejích nejtrapnějších momentech a vždy jí dokázal z těch nepříjemných situací vymotat. Nezáleželo na tom, co zrovna dělal nebo byl, když ho potřebovala zjevil se jako sarkastický rytíř v černém taxíku. Robert ke konci knihy opravdu dospěl, utřídil si své priority v životě a uvědomil si, že život není jen zábava a nekonečný flirt.

Abigail pak byla skvělou hlavní hrdinkou. Její vyprávění vás vtáhne do jejího bláznivého života a vy spolu s ní prožíváte úspěchy a prohry. Na počátku byla velmi nejistá, vždy jí trvalo dobu se rozhodnout, co vlastně chce a nechávala svůj život řídit ji a ne opačně. Robert ji však ukázal jak vzít život do vlastních rukou a i když se mi párkrát nelíbilo její nové chování byla jsem pyšná za ní, když se dostavily první úspěchy a proto mě pak zklamala, když se přichomýtl první hezký chlap a ona by jako zapomněla na všechny triky, co se naučila a nechala jejich vztah zcela v jeho rukou a z Abby se stala hysterická a mírně sobecká osoba. Ani to mi ovšem nezabránilo ji fandit a přát šťastný konec.

Celá kniha je propletená vedlejšími postavami, které mají své vlastní příběhy, což jen krásně doplňuje hlavní dějovou linku. Upřímně jsem si zamilovala její nejlepší kamarády Henryho a Plum. Plum pro její prořízlou pusu a nevhodné chování a Henryho pro jeho neustálé pošťuchování a hašteření. 

A Girl Like You je pro mě knihou, kterou bych chtěla prožít.
obrázky: We Heart It
anotace: volný překlad z Goodreads







2 komentáře:

  1. A Girl Like You je skvelá chick-lit, vždy som rada, keď ju niekto prečíta a páči sa. Hoci, máš pravdu s tým koncom, o pár stránok viac a bolo by to perfektné. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Abigail vyzerá ako postava veľmi zaujímavo :)

    OdpovědětVymazat